Nu lezen
De verkoop van Xiaomi-smartphones in China daalde met 19%, de grote winnaar van Huawei!

In het tweede kwartaal van 2019 is Huawei het enige merk dat de verkoop van smartphones in China heeft zien toenemen. Helaas, volgens de gegevens verzameld door IDC, verliest Xiaomi helaas en behoort het tot de grote vijf.

Verkoop van smartphones in China bij Q2 2019

In het tweede kwartaal van 2019 werden 97,9 miljoen smartphones verkocht in China, een resultaat slechter met 6,1% vergeleken met Q2 in 2018. De verkoopleider en het enige bedrijf dat een stijging heeft geregistreerd, is Huawei, die 36,3 miljoen smartphones heeft kunnen verkopen. In vergelijking met vorig jaar is dit een toename van 27%, gefeliciteerd. Op de tweede plaats staat het merk Vivo, dat 18.3 miljoen smartphones verkocht, maar een daling van 8,2% noteerde. OPPO werd derde met het verkochte resultaat van 18,2 miljoen, maar de daling ten opzichte van het jaar 2018 is zelfs nog groter en bedraagt ​​13,9%.

Xiaomi op de vierde plaats in China met een groot verlies vergeleken met het jaar Q2 in 2018

Xiaomi verkocht 2019 miljoen smartphones in China in het tweede kwartaal van 11,7 en won 11,9% van de markt. Ter vergelijking, de grootste lokale rivaal of Huawei behaalde 37% van de markt in Q2 2019! In vergelijking met 2018 verloor Lei Jun het meeste van alle vijf, maar liefst 19,3%. Apple staat op de vijfde plaats. Het bedrijf Cupertino verkocht 6,6 miljoen smartphones en boekte een verlies van 6,2%

Ik herinner u eraan dat de bovenstaande verkoopresultaten alleen van toepassing zijn op de Chinese markt. Xiaomi verliest veel, zelfs veel. Waarom zulke slechte resultaten? In de afgelopen maanden heeft Xiaomi veel nadruk gelegd op wereldwijde ontwikkeling door de Mi Store in veel landen over de hele wereld te openen.

Scroll To Top